Lördag andra juli

Hej på er!!
Blir så förvånad över att de är så många som kikar in här på bloggen, så får lite dåligt samvete när jag inte skriver så ofta!
Men nu kommer de ett inlägg igen!;)

Ja i igår så skulle jag ju på roadtrip här i fig tree bay, så stod som vanligt utanför hotellet och väntade på bussen, kände mig lite småstressad eftersom att receptionen hade lyckats slarva bort min nyckel. Så ser att de kommer en buss, så jag springer emot den utan att lyssna på vad chaffören säger. Dumt av mig kan väl säga, för rätt var de va så var jag ön en gång påväg till Agia Napa för snorklingsutflykten! Väl framme vid hamnen ringde jag min manager och berätta mitt lilla misstag, hon sa att de var helt oki och att jag kunde ta den tiden till att studera Agia Napa! Kul tänkte jag och började min vandring! Besökte flera hotell som hade fritidsresors flagga, kollade runt på huvudgatan i lite affärer och kollade var apotek, bank och turistbyrå fanns! Just bara för att kunna berätta de o´m man lyckas få några gäster som ska dit nån dag! Sen tog jag bussen tillbaka till Fig tree bay, gick upp till rummet och åt lite nudlar så att jag skulle klara av en runda till!

Så sen tog jag bussen till huvudgatan här i fig tree bay för att kolla desamma här, fick gå in på en del hotells rum för att jag ska kunna ha en uppfattning av vad våra gäster har för boende! Kan ju säga så mkt att jag är ganska glad att jag bor där jag bor!

Vid sex-tiden tog jag mig hem igen för att göra mig iordning för att studda flygplats under kvällen, Skulle bli hämtad 20,40 så passade på att ringa till syrran och prata lite, skönt att höra hennes röst nu när de var ett tag sen :) Efter 20 minuter slutade vi eftersom att jag trodde att mina pengar skulle ta slut vilken sekund som helst, men när vi hade lagt på fick jag ett sms av MTN (telefonbolaget) att jag hade 18 euro kvar, så mitt samtal hem kostade mig 4 euro, trodde faktiskt att de skulle vara dyrare!

Aja iaf så blev de ju flygplats sen på kvällen, fick först lyssna på Alex som körde transfern dit och sen mötte vi upp dom andra kollegorna vid arrivingsalen, så fick träffa många nya ansikten, men bara trevligt! 6 olika flyg hade vi och jag var med på 4 av dom, och ett av dom var från växjö så lite kända ansikten såg man ju! :)
Tillslut fick både jag och Alex äntligen åka hem och då var kl 00,00, så lagom trött när Alex började sin ankomstransfer, men tvingade mig själv att vara vaken hela tiden och anteckna! Jag lyckades, men direkt när jag kom in på rummet och la mig i sängen, somnade jag direkt, kändes jobbigt när man ställde klockan och såg att man skulle upp om 5 timmar igen! Men jag fick min sömn iaf.
Så idag skulle jag studda Majja när hon skulle hålla ett välkomstmöte på hotell vangelis, 13 personer dök upp på mötet och vi som trodde att de skulle komma en hel drös med gäster, men icke sa nicke! Så sen var de inte mkt mer att göra, visste att jag skulle studda fig tree bay på eftermiddagen så sa hejdå till tjejorna och vandrade hemåt för att käka lite och sen bege mig ut på en tripp igen, passade även på att handla på Lidl när jag ändå var i den delen! Men usch vad svårt de är med mat, kan ni inte ge lite tips på vad man kan äta för något? Behöver lite hjälp! ;)

Imon och måndag är jag ledig så ska nog bara ligga på stranden imon och sen tar jag nog Roadtrip:en på måndag så att jag kan se den med! :)
Här kommer mitt nummer om de är någon som skulle vilja ha de! 00357-96431538!

Ha de gott där hemma så hörs vi snart igen!!
Puss och kram!




Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kul att du börjat blogga igen! Vad roligt att de gått så bra för dig ! Lycka till!:)

2011-07-03 @ 11:41:17
Postat av: Jonna brandt

Oj de blev visst inget namn på min kommentar!

2011-07-03 @ 11:41:53
URL: http://jontanbrandt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack Jonna! Blir ju mer eller mindre tvingad att blogga ígen, bara för att alla ska veta hur jag har de här nere! :) Hoppas du fortsätter läsa om mitt lilla äventyr! :)

2011-07-03 @ 22:25:28
URL: http://johannzi.blogg,se
Postat av: Jonna

Ja klart jag kommer göra, det är ju spännande:)

2011-07-06 @ 10:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0