Tisdag

Från att gå från lite deppig till ganska glad, så får man ändå säga att detta jobbet verkligen är upp och ner!
Igår var det en såndär dag när allt var bara deppigt, Ceder åkte hem, flygplatsen var en enda röra och jag hade bara en person i mitt huvud! Men idag har det vänt till lite bättre iallafall. Började med Service och vem hittade jag inte där på hotellet, jo Isa! Skönt att få prata av sig lite om allt möjligt, sen hade jag gott om tid för min likvidering, så började räkna alla mina utflyktspengar och kreditkvitton och allt stämde, himla skönt för en gångs skull. Därefter kom pengarkvinnorna, vi gick igenom allt och tillslut sa hon bara "Oh my god!", fattade inget alls, så trodde ju självklart att det hade blivit något fel. Men icke, jag hade ju bara glömt att kolla totalsumman av allt som jag hade sålt och det visade sig vara nästan 5000 euro på två veckor! Så jag fick en guldstjärna och även två nya block för att jag säljer så bra! Nu tror alla att jag kommer bli "Best seller of the month", så vi får väl se!:)
Oj blev lite skryt men det är sånt man behöver här om dagarna! Sen har vi även hemligheter här på ön, kan ge er en ledtråd: dagarna och dagarna och dagarna! Gissa de ni om ni kan :D

Nä nu väntar jag på att få äntligen prata med Jossan efter alla dessa veckorna!
Hörs snart igen!
Puss och Kraam

Mina finfina flickor från Service & Co

Måndag

Jaha då har man klarat av 2 månader härnere inte illa!! Trodde jag faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig! Var ett tag sen jag skrev men har inte hänt mycket mer än vanligt, träffade ceder i lördags va ute med alla guiderna och åt middag och sen blev det utgång på de! Träffade även Moa och Maja här i Napa! Vilken chock att få se dom hhaaha...
Söndags var ag ledig, låg vid poolbaren och sedan tvättade jag även en hel del, alltid lika roligt haha.
Idag har det varit flygplats och så blir det även ikväll, en liten premiär ikväll med. Ska åka med Örebrosbussen och inte nyköping få se om det blir bättre eller sämre! :)
Så får vi se om Ceder stannar här eller inte! Hade vatt kul om han stannade men de är hans val!
Dags för lite kvällsmat nu!

Hade!

Tänker på dig mormor!

Torsdag

Åhh va skönt det var att sova länge idag, eller inte!! vaknade självklart redan kl 7,00 och superpigg! Började läsa lite för att tröttheten skulle återkomma till mig och det funkade! VAknade igen vid 10,00, var och handlade lite och sedan åt jag lite lunch! Började göra mig iordning för lite jobb och fick även en liten pratstund med kusinen min!
VAndrade iväg till jobbet för att ha lite service och även ospec-flyttar, så har suttit med telefonen i örat ett bra tag just den här eftermiddagen! Och mer ska det blir, eftersom at jag har en date ikväll igen, nämligen servicetelefonen! Alltid lika mysigt!
Så nu ska jag sätta på en film och sedan sova lite, så får vi se om min date ska hålla mig vaken inatt eller inte! Hoppas inte verkligen!

Ha de bäst!!
Pusss&Kraaam

Heej allesammen!!
Onsdag igen och det är några dagar som har gått sedan jag skrev förra gången!
Har inte hänt jättemycket, var det ju flygplats som började kl 9,15! Hade försening med GBG-flyget så fick stanna kvar till kl 17,00, hemma runt 18,00 och sedan var det iväg till flygplatsen igen 19,15. Så var ganska mycket jobb den dagen men träffade ju Ceder äntligen när jag var där! :) måste bara försöka få någon ledig tid så att jag hinner träffa honom ochså!
Tisdagvar det välkomstmöte och service!
Och idag har vi haft service på morgonen och vid kl 13,00 började vår teamdag! Började med att åka till Konnos Bay för att sola och bada, fick även lunch där, sedan var det hem för att duscha och sedan iväg till Pernera för att prova på Yoga! Väldigt mysigt, var på en brygga precis vid havet, så man hörde vågorna slå så bara det var avslappnande! Väldigt roligt att ha testa på de, jag som har varit ganska skeptisk mot de! men det var vädigt avslappnande och även jag klarade av dessa övningarna! Därefter var vi och åt på Diva, mycket gott och trevlig personal ochså avslutade vi kvällen på P&A bakery med en muffins!
Och nu sitter jag här, ska gå och lägga mig direkt! Halvledig imorgon så blir lite tvätttid och sedan kanske en runda till poolbaren!

Ha det gott!

Söndag

Söndag igen och denna veckan är över!!
Denhär veckan har även jag som allaandra i Ljungby festat till de en del!
Igår hade vi födeledagsfest för Alex H, så blev en tur in till Agia Napa men stannade inte så länge eftersom att det var jobb idag 8,30, hade service idag istället för utflykt! Var inte så många som hade bokat, så blev bara en buss och den tog Albin!
På flygplatsen i fredags fick jag en glad överraskning! Kändisögon som man har, kände jag minsann igen en ung man just här på Larnacas flygplats, denna mannen ar ingen mindre än Linus Törnblad, höjdhopparen! Och jag fick bevis att det var han när han visade fram sin biljett! Så det var ju trevligt! Och sen igår träffade jag på Ljungbybor på mitt välkomstmöte igen! Alltid lika förvånad! :)

Men nu är jag tyvärr lite småledsen, eftersom att internet och skype vägra fungera som de ska! Jag som skulle prata med både syrran och huldi!! Usch det är tradigt! :(

Imon kommer ju Ceder iallafall, så blir trevligt med en ljungbybo som ska bosätta sig här nere på cypern! :)

Jaja ha det bäst där hemma, så ska jag försöka fixa detta med internet och skype nu!

Pusss&kraam

Hej alla!!
Nu är det onsdag igen och jag sitter här och inväntar min lediga dag som är i morgon! Tvätt står på schemat men får nog även lite tid till sol och bad!
Igår träffade jag Isa och Linn från service & co! Mycket trevligt, blev en liten utgång i Agia napa, Grabbarna Grus och Bedrock stod på schemat! Så kul att träffa dom igen, kan tänka mig att det blir fler gånger!
Annars har det varit lugnt här, hade office idag på morgonen, så inte mycket att göra! En lång siesta och sedan service i 2 timmar!
Nu väntas det film och sen ska jag sova så att jag orkar upp till min tvätttid imorgon!
Ha det bäst!!

Pusss&Kraam

Söndag

Hemma igen från utflykten! Skönt de kan man  väl säga, slippa lukta kamel iallafall.
Började ju på markanaden, hittade lite till mig själv, ett par spetsskjorts för 5 euro, en klocka för 10 euro och  namntaggar till väskorna för 2 euro! Billigt och bra på marknanden för en snål smålänning som jag :D
På kamelparken var de inte så mycket folk, idag fick vi även se den gula ormen och väl inne i hagen trampar jag ju självklart i kamelbajs med mina vita serviceskor! Jippie verkligen! Men som tur är har jag nog fått bort det mesta!
Nu väntar jag på att mamma ska ringa på skype! Annars ska ag bara ta det lugnt idag! :)

Ha det gott!

Lördag

Hej alla vänner!
Lördag igen och tiden går så sjukt fort!
Idag har det varit en helblandad dag, den började bra men sakta men säkert blev den sämre och sämre!
Men tänker inte lägga energi på de mer för jag och Amira har köpt massa godsaker som vi ska smaska på tillsammans med en film!
Men ja igår fick jag ju äntligen guida min växjöbuss till flygplatsen! Sa till dom när jag började att det skulle bli skänt att få prata redig småländska igen och inte hålla på att göra sig till hela tiden. Alla skrattade och tyckte att jag var superhärlig smålänning! När alla hade klivit av bussen kom dom fram och frågade vart jag kom ifrån, Ljungby sa jag ju stolt! Och visst var det väl några som jobbade där, bodde där och kände personer där! Fick även "beröm" för min breda småländska, så ja jag får väl tacka mormor för min småländska hihi :D
Träffade även Emma som jobbar på maxi, alltid trevligt att se folks miner!
Ja denna dagen var ett minne för livet, kan jag ju säga!
Imorgon ska jag har utflykt, så lite sovmorgon och sedan en ganska slapp dag! Halvledig så blir nog poolbaren när man är klar!

Ha det gott alla!!
Pusss&Kraam

Hej alla!!
Var ett tag sen jag skrev sist, men det har hänt en hel del!
Måndags var det väldigt stressigt, började med när jag kom ner till receptionen och skulle till flygplatsen. Då sa receptionisten til mig att jag skulle flytta idag och att jag då skulle checka ut från rummet kl 12,00. Helt omöjligt eftersom att jag skulle flytta dagen efter enligt min manager. Men det var helt sant, jag skulle flytta just idag och jag fick ta första bussen hem från flygplatsen så att jag skulle hinna innan dom andra gästerna skulle flytta in i rummet. kom tillbaka runt 15,00 och då var det bara att slänga ner allt så fort som möjligt och försöka att ite glömma något! Sen var det upp till nya lägenheten, men där kunde jag inte ställa in mina grejor eftersom att tjejen som bodde i det rummet som jag skulle få inte hade flyttat till den andra lägenheten, allt det skulle ske 21,00 medans jag var på flygplatsen! Så en ganska stressig dag där kan man ju säga!
Tisdagen var det välkomstmöte/service som vanligt, på kvällen försökte jag fixa iordning mig här men lyckades inte så bra! Pratade med Mamma och Emma på skype, kontigt att saknade är så otroligt stor ibland!
Onsdagen, var det service hela dagen och sen på kvällen var det dags för Blue Awards med Blues Brother-tema, Jag och Alex gick verkligen in för temat, med slips och hatt! Men var nog bara vi som gjorde de hahha :D VAr på en restaurang och åt Meze, fysjutton vad mätt man blev! Sen var det bara hem till sängen för att sova.
Och idag har jag varit ledig, har legat på stranden och snorklat, läst och bara tagit det lugnt! Sedan har jag packat upp mina väskor så att jag slipper ha dom på golvet med kläderna i! Nu hänger allt fint på galgar i garderoben. Imorgon blir det flygplats hela dagen, växjöflyget är mitt även denna dagen! Roligtroligt, då är de inte bara jag som pratar som alla i Emil i Lönneberga utan hela bussen! På blue awards var det väldigt många som påpekade just att jag pratade som dom! Breeeed småländska, jajamän!

Det var allt för mig idag! Får se när jag hinner skriva nästa gång.
Pusss&kraaam

The mirror of fame!

Söndag

Söndag igen och en vecka till har gått!
Har haft fullt upp nu dom senaste dagarna, så har inte haft nån tid till att skriva

Men iallafall, fredagen var ju på flygplatsen, bytte med Louise så att jag fick åka hem med sista bussen istället, så väl hemma då var klockan 02,00 så lagom trött var man dagen efter!
Nämde jag inte att jag kanske skulle få se någon känning på flygplatsen, jojomen Johan Eldh med vänner skulle till Agia Napa för att festa till de lite :D Blir alltid lika förvånad när man ser nån som man känner igen!

Lördag var det dags för välkomstmöte som vanligt, första hade jag på Vangelis och inte en enda människa ville komma på mötet, så nu är det nog dags att tänka om på schemat! Andra mötet var det lite fler på ca:15 st och bara svenskar! på kvällen var det dags för hejdåmiddag med hela cypernteamet! Åt på en norsk restaurang och fick 50 % rabatt, det gillar ju Johanna! :) Efter där blev de utgång i Agia Napa men jag och Kati åkte hem ganska tidigt eftersom att vi skulle upp och jobba idag. Idag har jag varit helt ensam på kontoret, Kati va på guideonline och alex hade utflykten. Hade service, men verkligen inte mycket att göra! Sen tillbaka till kontoret för att göra checklistorna och cykla ut med material till 8 av våra hotell. Sen var jag svettig och glad eftersom att jag skulle vara halvledig!
Väl hemma, var det bara att byta om till badkläder och hoppa ner i poolen!! Nu har jag även börjat packa eftersom att jag flyttar på tisdag, hemskt vad mycket grejor man har! Men det ska ju gå bra iallafall! Har bestämt med Frida, Alex och Viktoria att vi ska baka chokladbollar och kanelbullar, för Fridas föräldrar skulle ta med sig pärlsocker! Så det blir terep på guideboendet! :)

Det var allt som hänt denna helgen! Imorgon blir de flygplats!

Ha de bra!
Puss&kram

Hej igen!!
Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig igår, trodde ju att jag skulle gå och lägga mig tidigt men icke, istället satt jag och pratade med en av våra gäster, hon var jättetrevlig och vi pratade om allt i cirka 2 timmar! Hon var skåning och självklart visste hon ju ochså var Ljungby låg, hon brukade tillbringa sina somrar där hon var yngre! Så de var lite småkul. Och nu när hon och hennes pojkvän åker hem, ska jag få ta över deras pocketböcker, hmla trevligt, eftersom att jag bara har en bok kvar just nu! Och innan jag fick gå och lägga mig så skulle jag spela en match AirHockey mot Robert (receptionisten), han ville ha revansch för en gång skull, och det klarade han med en ynka poäng!
Men nu är min lediga dag är snart över, men jag har bara tagit de lugnt och det har behövts kan man väl säga!
Legat vid poolen ganska länge och sedan tog jag mig till Cape Greko och Konnos Bay för att kolla på den vackra utsikten och snorkla lite, hemskt synd att man inte har en undervattenskamera! På vägen dit möttes vi av en trafikolycka, usch det såg hemskt ut men killen verkade har klarat sig ganska bra som tur är!

Imorgon är det flygplats som gäller, så blir hela dagen och kvällen! Men hoppas att jag får några timmars siesta!

Tack för tipset mamsen, ska inhandlas med en gång!<3

Puss&kram

Hej igen alla!
Nu är det onsdag och dagarna springer iväg.
Gårdagen betydde välkomstmöte och service och senare på kvällen var det dags för avskedsmiddag för Majja och Jonas som åker hem på måndag. Åkte till Agia Napa och åt på Christos Tavern! Fisk för min del, blev en seabream med massa citron, hur gott som helst att få äta fisk! Längesen nu kan ju säga!

Idag har de varit service, först hade jag tillsammans med Alexandra H och sen i eftermiddag hade jag själv, äntligen funkar min VISA-maskin igen! Kom en kille från företaget och hjälpte mig, tog en vecka innan dom kunde hjälpa mig lite dåligt! Men nu ska iallafall allt var fixat och jag ska inte behöva betala 280 euro som tur är. Litar på det han sa, så hoppas att det är så.
Hemma ganska tidigt ikväll, så blir en film ikväll och sen ska jag sova, eftersom att jag fortfarnade inte mår bättre. Imorgon är jag ju ledig så blir nog att ligga vid poolen om jag inte mår bättre. Annars tänkte jag snorkla lite, får se vad de blir!

Ha det bra där hemma!

Måndag

Min date inatt, var vfäldigt tyst , inte ett enda samtal från dess sida, trodde att den skulle ringa stup i ett bara för att det var söndag, men gästerna var nog ganska snälla mot mig hahha :D
Flygplats idag, åkte halv 10 och nu är jag hemma fram till kl 18,00, sen blir de flygplats igen!
Men man blir allt lite arg på busschaffisarna när man ber dom att skjutsa en tillbaka till mitt hotell, men dom bara skakar på huvudet och säger att de blir omväg för dom! Elakt av dom, istället får man ta en taxi för att hinna njuta av sin siesta lite.
Lugn dag på flygplatsen iallafall, och nu när jag kom hem, fick jag skypa med farmor och mormor frida. Mycket trevligt, längesen man pratade med dom!
Just nu hoppas jag bara att min huvudvärk ska gå över så att jag kan koncentrera mig på flygplatsen sen.

Ha de gott, så hörs vi snart igen!