Tisdag

Usch vad jag är dålig på att uppdatera, men nu är jag här iallafall.
Har hänt en hel del kan man väl säg!
Fick reda på i lördags att nu på söndag den 2/10 ska jag lämna den här vackra ön och åka vidare till nästa som Puerto Rico. Blir en heldag med bara en massa flyg, men det ska bli kul dock tråkigt att lämna alla här.
Så nu är det bara att föröska packa och slänga det som inte behövs! Det ska väl gå bra! Eller??

Annars har det varit det gamla vanliga, flygplats, välkomstmöte och service! Har även varit med om att det har åskat och regnat här, blev överlycklig när det började regna men livrädd när det började åska, men hade som tur var gäster som kunde ta hand om mig haha!
På flygplatsen har jag fått höra att jag är som en dotter för en av chaufförerna, så snäll är han, har nog gjort ett gott intryck på honom iallafall!
Imorgon ska jag har min final liquidation, ska nog gå fint hoppas jag! Har räknat på det nu ikväll så jag är redo!

Nä nu ska jag ta och kolla på Redeiret och sen ska jag sova!

Ha det bäst så hörs vi snart igen!

Puss och kram

Tisdag

Tisdag igen och en ny vecka!
Har inte börjat så jättebra, magen som ska krångla till det för mig hela tiden!
Så var hemma från flygplatsen igår och fick vila upp mig sen idag har jg varit ledig, skulle egentligen till Kairo på utflykt men det var för lite bokningar så blev att stanna hemma istället. Skönt det med så kan jag vila upp mig ordentligt.
Imorgon är det dags för Kick down/ Blue Awards så jobbar bra fram till halv 1, vilket blir väldigt skönt! Vet inte vad vi ska göra ännu men vi ska ha bekväma kläder och badkläder med oss! Så får se vad det kan bli.
Annars imorgon blir det service och så även på torsdag.

Nä nu ska jag kika på ett avsnitt till av rederiet innan vi ska iväg och storhandla!

Ha det bäst!

Pusss&Kraaam

Här kommer lite bilder från min vistelse på Hilton Hotel!

Onsdag

Hej hej alla!
Nu ha de hänt en del här nere i värmen! I måndags vaknade jag av ett sms om att jag skulle ta hand om några gäster eftersom att deras plan hade bivit försenat 11 timmar. Jag skulle följa med dom till Hiltons hotel i Nicosia som  är huvudstaden här på Cypern! Kul att prova på något nytt! Så jag fick totalt 54 gäster till mitt hotell som jag skulle ta hand om hela dagen. Tyvärr fick jag inte så mycket info om varför planet var föresenat, fick bara veta att det var tekninska problem. Alla gästerna fick ett rum och så även jag! Så gick först och bada i badkaret, hoppade badrocken och sedan låg jag bara och njöt i min stora sköna säng! tyvärr fick jag lämna sängen för en stund för att en buss hade kört till fel hotell med våra gäster i! Så fick ta hand om dom med och fick även ta emot lite aggressioner. Uniformen fixar allt om man säger så! Fick reda på när det var dags att lämna hotellet precis innan vi skulle äta middag! Så sen hade jag nöjda och mätta gäster att ta till flygplatsen! Blev en riktigt lång dag men jag har lärt mig en hel del.
Igår var det välkomstmöten och idag har jag haft service och sedan följt upp våra loggar och mail! Inte så jobbigt med andra ord!
Imon är det bara jag som jobba, fast jag börjar inte förrens kl 16,00! Så ikväll blir det lite öl nere vid stranden med mitt lilla team!

Ha det gott!!

Puss och Kram

Söndag

Hej allesammans!
Har blivit lite dåligt med bloggande här senaste veckan men har haft en del att göra här!
Har tex varit ute och ätit middag med vår nya guide anna! väldigt trevlig tjej och här kommer jag nog att lära mig en hel del danska! :)
Har även träffat farmor och farfars bekanta från Ljungby! Dom tyckte att jag inte pratade så mycket småländska men sen fick jag höra de på mitt andra möte, att jag var en riktig smålänning! Så vem ska man tro på?! :)
Idag har jag haft utflykten, gick ganska bra! Hade med mig en ny guide som ska vara i Agia Napa, hon tyckte att jag skötte mmig bra och så ville hon ha lite tips! alltid trelivgt att höra att det går bra för en. Hittade ett Thomas Sabo armband på marknaden, på köpet fick man en valfri berlock och jag valde ju självklart en rosa Cupcake! Kunde inte bli mer passande! :) Nästa gång jag ska dit, blir det nog någon mer berlock inköpt, inte alls lika dyrt som hemma :D
Imorgon blir det flygplats igen hela dagen och på tisdag välkomstmöten! Får se när jag har min lediga dag denna veckan, har ju glömt schemat på kontoret!
Får se om jag hinner skriva något mer den här veckan och om jag har något roligt att berätta! :)
Ha det bäst!
Pusss&Kraam

Söndag

heej allesammen!
Nu är det söndag och jag har varit ledig! Tog en rejäl sovmorgon och sedan gick jag ner till poolbaren och träffade dom andra guiderna, så min eftermiddag har bestått av sol och bad och lite tvätt med!
Igår var vi ute, det var 3 guider som hade fixat en kväll fylld med tävlingar och annat skoj. Sedan åkte vi ju självklart till Napa ochså. Träffade vår nya guide Anna som ska börja jobba hos oss, hon hade ochså gått Service & co fast nov/dec kursen, trevligt att träffa lite nytt folk!
Annars är de inte mycket som har hänt, flygplats och välkomstmöte och desamma blir det ju den här veckan! Imon hoppas jag iallafall att jag får en svensk buss och inte en bergenbuss, är inte så haj på norska om man säger så! :)
Nähä nu ska jag ta och titta på Ronja Rövardotter innan det är dags att sova!